T.C. Demiroğlu Bilim Üniversitesi ve Florence Nightingale Hastaneleri ile Geleceğinizi Şekillendirin
Yeni Dönemde Öğrenciler İçin Başarının Formülü
Başarılı insanlar hedefler belirleyerek bunlara ulaşmak için gerekli alışkanlıklar geliştirip sürdürürler.
İnanç; başarma duygusunun kişide oluşturduğu memnuniyet, kişinin kendisine olan öz saygısı ve güveninin artmasını sağlar. Bireyin haşan odaklı motivasyonunun içerisinde bulundurduğu başarı umudu yani olumlu duyguları ve başarmaya dair inancı kendisinin başarısızlık duygusunu yenmesini sağlayabilmektedir. Bu bağlamda diyebiliriz ki, başarıda önemli unsurlardan biri de kişinin başaracağına olan inancıdır.
Disiplinli çalışma; başarıya giden yolda en önemli faktörlerin başında disiplinli sürdürülebilir çalışma gelmektedir. Çalışmadan, çabalamadan yol almak mümkün değildir. Edison'a "Başarınızı neye borçlusunuz?" diye sorduklarında, O da "Yüzde 95 çalışmak yüzde 5 zeka" der. Zeka kişi için şanstır. Ama zekası çok yüksek olmayan biri de hedefini iyi belirleyerek çok çalışırsa çok büyük başarılar elde edebilir. Başarılı olmak istiyorsanız mutlaka o konu ile ilgili gerekli çabayı göstermelisiniz. Çok başarılı insanların yaşamlarına baktığımızda çok okuyup çok çalıştıkları görebiliriz.
Alışkanlıklar
Alışkanlık, bir duruma karşı başvurduğunuz varsayılan tepkiniz haline gelen bir davranış örüntüsüdür. Başka bir deyişle, alışkanlık, bilinçli düşünmeden gerçekleştirdiğiniz bir davranıştır. Uzmanlar, davranışlarımızın %80'inden fazlasının bilinçsiz ( yani alışkanlık) olduğunu söylemektedir. Bu nedenle, başarı formülü yalnızca etkili hedefler belirlemenizi değil, aynı zamanda hedefe ulaşmak için yardımcı olan destekleyici alışkanlıkları bilinçli olarak geliştirmenizi ve sürdürmenizi gerektirir.
Uyku alışkanlıkları; başarıda etkili olan önemli bir faktördür. Yorgun öğrenciler ders çalışmaya istekli olmazlar, potansiyelleri kadar öğrenemezler ve odaklanmakta sorun yaşarlar. Bu durum tüm bireyler için geçerli olsa da özellikle eğitim yaşamındaki öğrencilerin günde en az 7-8 saat hiçbir teknolojik cihaz olmayan ve mümkünse tamamen karanlık bir yatak odasında derin bir uykuya gereksinimleri vardır.
Egzersiz alışkanlıkları; eğitim yaşantısı içinde olan her öğrencinin fiziksel efor sarf etmesinin ve bunu düzenli olarak yapmasının yararlan bilinmektedir. Bu mutlaka bir spor salonuna gitmek anlamına gelmiyor; dans edin, tempolu yürüyüş yapın, semtinizdeki parklarda basketbol oynayın, çimlerde arkadaşlarınızla birlikte zaman geçirin. Egzersiz beyninizi güçlendirir ve egzersiz sırasında salgılanan hormonlardan dolayı daha mutlu olursunuz bu da tüm yaşam amacını gerçekleştirmenize yardımcı olur. Mutluluk öğrenme arzusuyla da yakından ilişkili olup öğrenmenizi kolaylaştırır.
Beslenme alışkanlıkları; şeker, hamur işi ve işlenmiş gıda tüketiminizi sınırlandırın, daha da iyisi yaşamınızdan çıkarın. Mevsimine uygun taze sebzeler ve özellikle en çok eksikliği hissedilen, potasyum kaynağı olan koyu yeşil renk yapraklı roka, maydanoz gibi sebzeleri diyetinizin bir parçası haline getirmeniz hem beyin hem de ikinci beyin olarak adlandırılan bağırsak faaliyetleriniz için çok yararlı olacaktır. Doğru beslenme sizin başarınızın artmasına katkı sağlayacaktır.
Dikkat dağıtıcıları engelle; internet, telefon, sosyal medya ve daha bir sürü dikkat dağıtıcı etrafımızda yer almaktadır. Etrafımızda çalışmamıza engel olacak onlarca dikkat dağıtıcının olduğu
bir dönemde yaşıyoruz ama onları engellemek, bırakıp çalışmaya devam etmek bizim elimizdedir. Bu her zaman kolay görünmese de elektronik alet ve sosyal medya kullanımınıza süre koyun. Hedefin bir projede/sınavda başarılı olmaksa çalışırken telefonunu başka bir odada bırakmak size iyi bir öneri olabilir. Teknolojik aletlerin bazen yaşam kurtarıcı olduğunu, doğru kullanıldığında eğitimin ve kişisel gelişimin en büyük kolaylaştırıcıları olduklarını kabul ediyoruz ve bu yönde kullanımını da ancak sınır koymak koşulu ile öneriyoruz.
Sonuç olarak; baktığımızda, başarılı kişilerin genellikle; sorumluluk: alabilen, zamanı iyi kullanabilen, gözlemeyi ve dinlemeyi bilen, başarısızlık karşısında bıkmadan çalışmaya devam ederek, başarısızlık nedenlerini dışta değil kendi içinde arayan, kararlı bireyler oldukları belirtilmektedir.